Har du vanskelig for å bestemme deg for om BYD Tang er riktig valg for deg?
Her har vi samlet en del tester fra forskjellige publikasjoner. Noe for en hver smak.
BYD Tang kjørte 356 kilometer i verdens største elbiltest av vinterrekkevidde. Det er 44 kilometer kortere enn bilens oppgitte WLTP-rekkevidde. I sommertesten kjørte BYD Tang 407,6 kilometer, som er 7,6 kilometer lenger enn WLTP-rekkevidden.
Les MerBYD Tang brukte 45 minutter på å lade fra 5 til 80 prosent på sommeren. På vinteren ladet vi fra 5 til 80 prosent på 44 minutter.
Les MerBYD Tang har noe begrenset bagasjeromsplass som syvseter, men med to av setene slått ned får du plass til det meste.
Les MerBYD Tang Electric (Build Your Dreams) er en kjempestor bil. Den har så å si alt du kan tenke deg av utstyr og konkurrerer med de største luksusbilene fra Tesla, HongQi, Xpeng, BMW, Volvo, Mercedes, Audi, Voyah og Nio.
Les Mer Uketest med BYD Tang (jan 2022)
Den store elbilen med 7 seter fikk bli med på tur til Sørlandet i høst, vi viser litt hvor stor plassen er i bilen, med barn og hundebur, og tester både ladehastighet og rekkevidde - og vi fant ut noe ganske merkelig!
Våre to første møter med BYD Tang (aug 2021)
Elbil med masse plass, 7 seter, AWD, hengerfeste og inntil 1500kg trekkevne, 50kg taklast - det er liten tvil om at BYD Tang krysser av på mye i mange ønskelister!
Denne mangler egentlig bare én ting: Et kjent navn
Ville vi vurdert å kjøpe en ukjent kinesisk elbil til 650.000 kroner? Ja, faktisk.
Stor, sterk og komfortabel
BYD Tang er et bevis på at de kinesiske bilmerkene definitivt blir å regne med i tiden som kommer.
Stor, tung og lynrask: Slik er BYD Tang på langtur.
Du bør i det minste se på Tang om du er på jakt etter en ny SUV.
Den store familie-SUVen BYD Tang er klar i Norge. Hva er dette, og hvor bra er den?
Les MerBYD Tang er som skapt for norske veier, med til dels glimrende kjøreegenskaper. Og lydanlegg med Dirac-teknologi. Men den har også noen mangler.
Les Mer Test av ukjent Kina-elbil: Aggressivt priset
Kinesiske BYD produserer både batterier og elbiler, og nå satser de på Norge med den store SUV-en Tang.